RSS

No Matter How Far

Dandelion..
aku  terbang tinggi
meninggalkan indukku
terlalu banyak pekerjaan berat yang kau hadapi
meninggalkan kau terdiam dan bahkan tak mampu berbicara.

aku terbang tinggi, seorang diri
dirimu pun, jangan takut.
jangan lari, jangan pergi, seseorang akan datang.
menggapaimu dan menolong mu.

aku akan singgah pada suatu tempat asing
tapi..
tidak masalah seberapa jauh aku terbang
bungaku akan tumbuh dengan indah
mereka akan terbang lagi.

aku pun melihatmu kesusahan.
bertahanlah.
mahkota indah akan ada terbuat dari bunga bungaku
akan menghiasi kepalamu

tidak masalah seberapa jauh kamu melangkah
kamu akan menemukan jalan keluar.
samakan langkah kita, pencobaan kita adalah sesuatu yang biasa.
Sebab IA, IA setia.

no matter how far...
cr. siapaun aku lupa ini milik siapa




0 comments:

Post a Comment